Esperin asukkaat yhä tyytyväisempiä

21.02.2022
Etusivu > Ajankohtaista > Esperin asukkaat yhä tyytyväisempiä

Esperin kotien asukkaat ja heidän läheisensä vastasivat innokkaasti vuoden 2021 tyytyväisyyskyselyyn. Vastaajia oli yli 4000. Tulokset paranivat kaikilla mittareilla.

Esperin asukas- ja läheiskyselyä on uudistettu: kotien asukkailta palaute kerättiin nyt ensi kertaa mobiililaitteilla ja läheisiltä tekstiviestikyselyllä. Lisäksi kysymyksissä pyrittiin entistä paremminhuomioimaan eri asukasryhmien tarpeet  (ikäihmiset, mielenterveys- ja päihdekuntoutujat sekä kehitysvammapalveluiden asukkaat).

Kyselyyn vastasi yhteensä 2485 asukasta ja 1571 läheistä. Kaikkien palautteiden keskiarvo oli 4,5 (asteikolla 1-5). Siinä nousua edelliseen mittaukseen verrattuna on 0,7 yksikköä. Asukkaiden antamat parhaat arviot vaihtelivat liiketoiminta-alueittain seuraavasti:

Ikääntyneiden palveluissa kaikkien vastausten ka 4,2:

  • Koen oloni turvalliseksi täällä 4,63
  • Saan apua, kun sitä tarvitsen 4,55

Mielenterveys- ja päihdepalveluissa kaikkien vastausten ka 4,35:

  • Minulla on riittävästi omaa yksityistä aikaa, jolloin saan olla rauhassa 4,63
  • Oma huoneeni on riittävä ja viihtyisä 4,48

Kehitysvammapalveluissa kaikkien vastausten ka 4,5:

  • Minulle ollaan ystävällisiä 4,61
  • Koetko olosi turvalliseksi 4,63

Päivätoimintaa koskeviin kysymyksiin vastattiin seuraavasti: 

  • Mielenterveyspalvelut kaikkien vastausten ka 4,6
  • Ikääntyneet kaikkien vastausten ka 4,7

Suosittelisitko Esperiä?

Kun vastaajilta kysyttiin, kuinka todennäköisesti he suosittelisivat Esperin palveluita, konsernin NPS luvuksi saatiin 36. Liiketoimintojen välillä suositteluindeksi vaihteli seuraavasti:

  • Mielenterveys- ja päihdepalvelut NPS 21
  • Ikääntyneiden palvelut NPS 31
  • Kehitysvammapalvelut NPS 44

Läheisten palautteessa korostui kohtaaminen ja ystävällisyys. Kaikissa liiketoiminnoissa parhaat arviot tulivat samasta aiheesta: ”Minut otetaan vastaan ystävällisesti hoiva/hoitokodissa vieraillessani”.  

  • Ikääntyneiden palvelut 4,6
  • Kehitysvammaisten palvelut 4,5
  • Mielenterveys- ja päihdepalvelut 4,4
     

”Voimme olla erittäin tyytyväisiä näin hyvään palautteeseen sekä asukkailta että läheisiltä. Kaikissa yksiköissämme on tehty loistavaa työtä asiakastyytyväisyyden eteen. Parannukset ovat merkittäviä aikaisempaan nähden”, sanoo Esperin myynti- ja markkinointijohtaja Jani Nurisalo.  

Esperin asukas- ja läheistyytyväisyyskyselyn toteutti nyt ensimmäistä kertaa asiakas- ja henkilöstökokemuksen asiantuntijayritys Roidu Oy.

”Esperin kokonaisuus on systemaattisesti toteutettu ja johdettu", toteaa Roidu Oy:stä asiakasvastaava Arttu Viitanen. ”Laadukkaan, yhdenmukaisen ja riittävän suuren palautedatan ansiosta Esperissä pystytään muodostamaan kattava kuva tyytyväisyyden tilasta ja mahdollistetaan vertailut eri osa-alueiden ja palveluiden välillä.”

Lisätiedot

Esperi Care: Jani Nurisalo, jani.nurisalo@esperi.fi +358 44 733 8552                        

Roidu: Arttu Viitanen, arttu.viitanen@roidu.com +358 50 545 9598  

Jaa artikkeli somessa

Esperi Care Oy
Mannerheimintie 164
PL 11
00301 Helsinki
www.esperi.fi

Jaa artikkeli somessa

Kysy lisää palveluistamme

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Asiakaspalvelumme on valmiina vastaamaan kysymyksiisi arkisin klo 9-16.


Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Yhteydenottoni liittyy

Jos toivot yhteydenottoa, jätäthän meille joko puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi.


Kun lähetät lomakkeen, asiantuntijamme voi olla sinuun yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti. Löydät tietosuojaselosteen täältä.​


​Töihin meille – lue lisää työskentelystä Esperillä