Laatusertifikaatti on osoitus laadukkaasta ja tehokkaasta toiminnasta – Esperille myönnetty uusi ISO 9001:2015 laatusertifikaatti
Esperi on ensimmäisiä valtakunnallisia hoivapalveluiden tuottajia, jolle on myönnetty ulkoisen tahon myöntämä johtamisjärjestelmän ISO 9001 -mukainen sertifikaatti. Ensimmäinen sertifikaatti myönnettiin vuonna 2008. Nyt myönnetty sertifikaatti täyttää uuden ISO 9001:2015 -standardin vaatimukset.
Esperi on ensimmäisiä valtakunnallisia hoivapalveluiden tuottajia, jolle on myönnetty ulkoisen tahon myöntämä johtamisjärjestelmän ISO 9001 -mukainen sertifikaatti. Ensimmäinen sertifikaatti myönnettiin vuonna 2008. Nyt myönnetty sertifikaatti täyttää uuden ISO 9001:2015 -standardin vaatimukset.
Esperi on sitoutunut toiminnassaan korkeaan laatuun ja kehittämistyöhön. Pitkäjänteisestä laatutyöstä on saatu uusi tunnustus, kun Labquality Oy myönsi Esperille alkuvuodesta uuden ISO 9001:2015 standardin vaatimukset täyttävän sertifikaatin. Alkuperäisen ISO 9001:2008 sertifikaatin Esperi sai jo vuonna 2008.
Labquality Oy:n mukaan Esperin erityisenä vahvuutena on johtamisjärjestelmän mukaisten toimintatapojen sekä kehittämistoimenpiteiden jalkauttaminen ja vahvasti arvojohdettu toiminta.
Laatu on yhteinen asia
Esperillä laadukas toiminta merkitsee tasalaatuista, luotettavaa, sopimusten mukaista toimintaa, jonka kehittämisessä on jokainen mukana. Laadukasta toimintaa myös mitataan, arvioidaan ja kehitetään jatkuvasti. Toiminnan kehittämisestä vastaa laatujohtaja, erilliseen laaturyhmään kuuluu myös laatupäällikkö sekä edustajia jokaisesta Esperi-konsernin toimialasta. Laaja-alainen näkemys onkin tärkeää laadun kehittämisessä. Laatua mittaa myös vuosittainen asiakastyytyväisyystutkimus ja viimeisimmän tutkimuksen mukaan Esperi -konsernia suosittelee 88,7 prosenttia asiakkaista.
”Laadun kehittämiseen tulee ottaa mukaan organisaation jäseniä mahdollisimman laajasti – vain siten laadun kehittämisestä tulee yhteinen asia, joka johtaa myös tuloksiin. Kun yrityksellä on esittää laadustaan todistus, se todistaa samalla myös halustaan kehittää toimintaansa”, kertoo Esperin laatujohtaja Pia Panhelainen.
Samaa mieltä on Labqualityn auditointi- ja sertifiointipalveluiden asiakkuusjohtaja Marja Heikkinen: ”Ulkopuolisen, riippumattoman ja puolueettoman toimijan myöntämä sertifikaatti toimii osoituksena siitä, että palvelu tuotetaan laadukkaasti ja tehokkaasti. Laadun todentaminen myös vahvistaa yhtenäisten toimintatapojen käyttöönottoa ja yrityksen imagoa.”
Viranomaiset valvovat alan toimintaa jo nyt vahvasti, mutta tämän lisäksi Esperi haluaa panostaa sisäiseen laatutyöhön ja sitä kautta toiminnan kehittämiseen.
”Esperi on alusta saakka panostanut laatuun. Usein hoivakodeissa laatua parantavat asiat ovat arjen pieniä tekoja, tapoja tehdä asioita paremmin ja tehokkaammin. Kustannustehokkuus on edellytys alalla toimiville yrityksille, mutta asiakaskokemuksen merkitys tulee kasvamaan valinnanvapauteen siirryttäessä. Laatu on tärkeä osa asiakaskokemusta ja sen kehittäminen jatkuu meillä vahvana jatkossakin”, Panhelainen tiivistää.
Labquality on suomalainen, puolueeton, potilasturvallisuutta ja terveydenhuollon laatua edistävä palveluyritys. Labqualityn palvelut kattavat laajan joukon sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioille tarkoitettuja laadunarviointi- ja sertifiointipalveluja. Labquality Oy on tuottanut sertifiointipalveluja Esperille vuodesta 2014.
Esperillä on Labquality Oy:n myöntämä ISO 9001:2015 -laatujärjestelmäsertifikaatti. Sertifikaatti kattaa Esperin ikääntyneiden, mielenterveyskuntoutujien ja vammaisten asumispalvelut, arjen ja asumisen tukipalvelut, Saga palveluasumisen sekä lääkäripalvelut.