Läheisviestintäsovellus on kätevä tapa pitää yhteyttä hoivakodin ja läheisen välillä
”Halusimme tehdä kotiemme asukkaiden elämän näkyväksi heidän omaisilleen ja otimme teknologian avuksi. Syntyi sovellus, joka meillä kulkee nimellä OmaEsperi”, sanoo Esperin liiketoimintajohtaja Arne Köhler.
Jo monet Esperin kodeissa asuvien asukkaiden läheisistä käyttävät OmaEsperiä. Viestintäsovelluksen avulla he saavat säännöllisesti viestejä ja kuvia, jotka kertovat heille rakkaan ihmisen elämästä Esperin kodissa. Samalla läheiset pääsevät lukemaan Esperiä koskevia uutisia ja seuraamaan kotien yleisiä kuulumisia – kaikki yhdestä paikasta.
”Aloitin OmaEsperin käytön jo silloin, kun palvelua vasta pilotoitiin. Säännölliset viestit kodista olivat tärkeitä ja rahoittivat mieltäni. Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja erityisesti nyt poikkeusaikoina viestien merkitys vain korostuu entisestään”, sanoo OmaEsperiä käyttävän asukkaan läheinen Riitta Esperi Koti Narikasta.
OmaEsperin käyttöön ei tarvita muuta kuin sähköposti ja päätelaite, joka voi olla älypuhelin, tabletti tai tietokone.
Suomalaista laatutyötä
Esperin ja Finlabsin yhteistyönä syntynyt sovellus on helppokäyttöinen ja tietoturvallinen tapa viestitellä. Työkalussa tiedot kulkevat kahteen suuntaan, ja mukaan voi liittää myös kuvia. Läheisviestintätyökalun pohjana on Tuikku-niminen sovellus, joka on helppo muuntaa sovellusta käyttävän yrityksen näköiseksi. Esperillä työkalu kulkee nimellä OmaEsperi.
”Tuikku on kehitetty kotimaisin voimin Oulussa. Palvelumuotoilu tehtiin tiiviissä yhteistyössä Esperi Caren kanssa ja helppokäyttöisyys ja turvallisuus olivat kantavia teemoja ohjelmistoa kehittäessä, kertoo ohjelmistokehityksestä vastannut projektipäällikkö Matti Asumaniemi Finlabsilta. ”Tämä viestintäsovellus on helppo ottaa käyttöön ja se soveltuu kaikille alan toimijoille”.
Lisätiedot
Esperi: Mediadesk, puh. 010 408 7000 tai media(at)esperi.fi
Finlabs: Matti Asumaniemi, projektipäällikkö, matti.asumaniemi(at)finlabs.fi; puh. +358 50 355 0393