Laatu ja jatkuva kehittäminen
Laadun johtaminen
Varmistamme hyvän laadun ja johdamme laatua neljän keskeisen näkökulman kautta:
Asukastyytyväisyys
Työskentelemme asukkaidemme kodissa ja olemme paikalla heitä varten. Olemme pitkään seuranneet asukkaiden tyytyväisyyttä ja seuraamme avointa palautetta jatkuvasti. Tarjoamme asukkaillemme yksilöllistä asumispalvelua ja hoivaa.
Asukkaan toimintakyky palveluissa
Haluamme ylläpitää asukkaidemme fyysistä toimintakykyä ja voimavaroja. Asukas tekee itsenäisesti sen minkä kykenee joko hoitajan ohjaamana tai tukemana. Tärkeä osa työtä on myös tukea asukkaan sosiaalisia ja psyykkisiä voimavaroja esimerkiksi avustamalla asukkaan osallistumista kodin aktiviteetteihin. Seuraamme asiakkaidemme toimintakykyä ja vointia jatkuvasti eri mittareiden avulla.
Hoivan laatu
Palvelut toteutetaan sopimusten mukaisesti. Seuraamme, että asukkailla on päivitetyt palvelun toteuttamissuunnitelmat, yksiköissä on riittävästi ulkoilua ja aktiviteetteja, ja asiakaskirjauksia tehdään säännöllisesti ja laadukkaasti. Turvallisuuskulttuurimme kuuluu, että poikkeamia raportoidaan ja seurataan. Tarvittavat toimenpiteet tehdään sovitussa määräajassa.
Henkilöstötyytyväisyys
Hyvä laadukkaan hoivan saa aikaan motivoitu, osaava ja hyvinvoiva henkilöstö. Seuraamaamme muun muassa henkilöstön tyytyväisyyttä säännöllisesti. Myös sairaspoissaoloja ja henkilöstövaihtuvuutta seurataan, jotta voimme ennakoivasti reagoida muutoksiin proaktiivisesti.
Laadukas työ on strategiamme kulmakivi
Yrityksen johto sitoutuu laadun seurantaan, ylläpitoon ja jatkuvaan parantamiseen. Laatujärjestelmämme mahdollistaa päivittäisen mittareiden seurannan. Laatuanalyysejä ja mittareita seurataan organisaation jokaisella tasolla hallituksesta hoitoyksikköjen kokouksiin. Tavoitteenamme on olla alan laadun suhteen paras toimija vuoteen 2027 mennessä.
Laatujärjestelmän ylläpidosta ja kehittymisestä vastaa sisäinen Laaturyhmämme, joka koostuu laatujohtajasta, laatupäälliköstä, kunkin liiketoiminta-alueen palveluvastaavista sekä tukifunktioiden edustajista. Laatutyö on osa perehdytystä kaikille uusille esimiehille ja hoivatyöntekijöille. Laatutyötä ja sen tuloksia seurataan viikoittain yksiköiden viikkoraporteissa sekä sisäisissä ja ulkoisissa auditoinneissa. Johdon katselmus pidetään vuosittain.
Laatuprosessit – systemaattinen laadun kehittäminen
Esperin laadun kehittämismalli perustuu jatkuvaan parantamiseen ja hyvään turvallisuuskulttuuriin.