“Voin olla ylpeä omasta työstäni ja kertoa rinta rottingilla kehityksestämme ja henkilökuntamme saavutuksista“

05.05.2022
Etusivu > Ajankohtaista > “Voin olla ylpeä omasta työstäni ja kertoa rinta rottingilla kehityksestämme ja henkilökuntamme saavutuksista“

Hoivapalvelukeskus Tilkassa työskentelevä Jenni Ediale (kuvassa vasemmalla) on kokenut hoiva-alan ammattilainen, joka tekee työtään suurella sydämellä ja rohkealla asenteella. Jenni on koulutukseltaan lähihoitaja ja suorittanut lisäksi lähiesimiestyön ammattitutkinnon. Hän työskennellyt muun muassa noin 10 vuotta autistien asukkaiden ohjauksen parissa, ennen Esperille siirtymistä. Tällä hetkellä Jenni toimii Tilkan kolmen eri hoivakodin lähiesihenkilönä ja huolehtii yhdessä yksikönjohtaja Anu Metsälän ja henkilökunnan kanssa Tilkan toiminnan kehityksestä.

“Tunsin osaavani työni jo silmät kiinni ja kaipasin uusia haasteita. Kun näin Esperin ilmoituksen psykogeriatrian yksikön avautumisesta Tilkkaan – kiinnostuin heti. Hoivakoti Tilkantaika avattiin toukokuussa 2017 ja pääsin mukaan kodin toimintaan heti avajaisista lähtien. Toimin ensin lähihoitajana, josta nopeasti siirryin tiiminvetäjän rooliin. Vuonna 2018 lähdin opintojen pariin. Palattuani takaisin vuonna aloitin tiimiesimiehen roolissa vuonna 2020“, Jenni kertoo urakehityksestään.

Tällä hetkellä Jenni toimii Tilkan kolmen eri hoivakodin lähiesihenkilönä ja huolehtii yhdessä yksikönjohtaja Anu Metsälän ja henkilökunnan kanssa Tilkan toiminnan kehityksestä.

“Mielestäni Tilkassa on menty huimasti eteenpäin – meillä on nykyään hoiva-avustajat ja virikeohjaajat mukana arjessa. Tämä on todella iso plussa! Muutenkin meillä on todella hyvä suunta rekrytoinnissa, esimerkiksi huomaan jo, kuinka mielekästä Tilkantaiassa on tehdä työvuorolistoja, kun mitoitus on kohdillaan“, Jenni hymyilee.

“Entistä enemmän minulle tulee sellainen olo, että voin olla ylpeä omasta työstäni ja kertoa rinta rottingilla kehityksestämme ja henkilökuntamme saavutuksista. Anu on toiminut erinomaisesti Tilkan lippulaivana ja tukenut hyvin arjen jaksamisessa“, Jenni jatkaa.

“Päivittäin tulee eteen uusia haasteita, mutta kohtaan ne rohkeasti ja määrätietoisesti“

“Tärkeintä työssäni on pitää huolta henkilökuntamme ja asukkaiden turvallisuudesta. Esihenkilönä huolehdin erityisesti työntekijöidemme jaksamisesta ja tukemisesta – erityisesti Tilkantaiassa olen henkilökunnan apuna vaativahoitoisimpien asukkaiden huolenpidossa ja annan vinkkejä heidän kanssa kommunikointiin. Päivittäin tulee eteen uusia haasteita, mutta kohtaan ne rohkeasti ja määrätietoisesti“, Jenni kertoo.

Tiimiesimiehen roolissa tulee omata johdonmukaisuutta, tunneälyä, empatian ja joustamisen taitoa Jennin mukaan. “Toimimme yhdessä tiiminä määrätietoisesti asukkaidemme kanssa yhteisesti sovitun toimintamallin mukaan. Vaikka olen esihenkilö, niin minä en ole se joka tekee yksin päätöksiä, vaan ne tehdään yhdessä tiiminä. Pyrin enemmänkin olemaan henkilö, joka antaa erilaisia eväitä henkilökunnalle, sen sijaan, että latelisin toimintamallit itse“, Jenni sanoo.

Onnistumisen iloa Jenni saa positiivisesta palautteesta – erityisesti silloin kun palautteenantaja on asukas tai työntekijä

“Ihan pienet arjen onnistumiset nostattavat fiilistäni: uuden asukkaan tulo tai kun onnistumme yhdessä tiiminä keksimään esimerkiksi uuden toimivan toimintamallin. Kyllä hymy nousi korviin saakka, kun Tilkantaian laatupisteet nousivat 5/5 – tilastojen valossa teemme siis hyvää työtä. Tilkantaian upealle henkilökunnalle siitä iso kiitos!“, Jenni sanoo hymyillen.

“Silloin tiedän onnistuneeni, kun kuulen asukkaan ja/tai työntekijän olevan tyytyväinen. Kun he voivat hyvin, niin voin minäkin“, Jenni hymyilee.

Vapaa-ajalla Jenni ulkoilee koiransa kanssa ja harrastaa nyrkkeilyä. Hektisten työpäivien jälkeen menen mieluiten koiramme (rottweilerin ja labradorinnoutajan & saksanseisojan sekoitus) kanssa Seurasaareen lenkille tai ihan vain autolla ajelemaan jonnekin lempparimusiikki taustalla soiden“, Jenni kertoo.

PS. Eikös ole hieno asukkaan maalaama taulu taustalla? 🖌️

Mediadesk
010 408 7000
media@esperi.fi

Esperi Care Oy
Mannerheimintie 164
PL 11
00301 Helsinki
www.esperi.fi

Jaa artikkeli somessa
Jaa artikkeli somessa

Kysy lisää palveluistamme

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Asiakaspalvelumme on valmiina vastaamaan kysymyksiisi arkisin klo 9-16.


Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Yhteydenottoni liittyy

Jos toivot yhteydenottoa, jätäthän meille joko puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi.


Kun lähetät lomakkeen, asiantuntijamme voi olla sinuun yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti. Löydät tietosuojaselosteen täältä.​


​Töihin meille – lue lisää työskentelystä Esperillä