Esperi on kehittänyt läheisviestintää yhdessä henkilöstön ja asukkaiden läheisten kanssa

05.11.2020
Etusivu > Ajankohtaista > Esperi on kehittänyt läheisviestintää yhdessä henkilöstön ja asukkaiden läheisten kanssa

Esperi on vuoden 2020 aikana kehittänyt uutta läheisviestintätyökalua yhdessä asukkaiden läheisten sekä henkilöstön kanssa. Uutta, läheisviestinnän työkalua on testattu kesästä lähtien ja palaute on ollut kiittävää.

Yksi elämän vaikeimpia päätöksiä on päätös oman läheisen muuttamisesta hoivakotiin. Päätös vaatii ehdotonta luottamusta ja luottamuksen rakentaminen vaatii avoimuutta ja aitoja tekoja. Yksi teko on pian valmis, sillä Esperi on yhdessä asukkaiden läheisten ja henkilöstön kanssa rakentanut läheisille ikkunan hoivakodissa asuvan asukkaan elämään. Sen avulla läheiset voivat itse katsoa, miten pyrimme paremmin tarjoamaan asukkaillemme elämisen arvoista, turvallista ja onnellista elämää.

Hyväksythän markkinointievästeet sivuston vasemman alakulman evästerattaasta nähdäksesi sisällön.

(Videon katseluaika 1:13)

Uuden läheisviestinnän työkalun avulla läheiset saavat jatkossa viikoittain uutisia hoivakodissa asuvasta läheisestään. Samalla he kuulevat kodin elämästä, tapahtumista ja toiminnasta sekä yhtiön kehityksestä ja voivat viestitellä turvallisesti kodin henkilöstön kanssa.

Työkalun tavoitteena on lisätä avointa vuorovaikutusta asukkaiden läheisten ja hoivakodin henkilöstön välillä. Säännöllisellä ja tiiviillä viestinnällä voidaan ehkäistä läheisten epätietoisuutta ja huolta hoivakodissa asuvan asukkaan tilanteesta. Viestinnässä keskitytään asukkaan tunteisiin, toiveisiin, tunnelmiin ja arkiseen elämään. Työkalu myös muistuttaa saapuvista viesteistä ja tarinoista.

Uutta työkalua on pilotoitu yhteensä 10 Esperin yksikössä ympäri Suomen ja palautetta on kerätty sekä henkilöstöltä että palvelua käyttäviltä asukkaiden läheisiltä. Palautteen perusteella läheiset arvostivat erityisesti tarinoita ja kuvia omasta läheisestään sekä reaaliaikaista tietoa siitä, milloin uusi tarina ilmestyy työkaluun. Henkilöstölle tärkeää on puolestaan nähdä läheisten ilahtuvan ja reagoivan kirjoituksiin, eikä hymiöitä ole säästelty viestittelyssä. Läheisten suositteluhalukkuus (NPS) oli 50 ja työkalu sai erinomaiset arviot erityisesti helppokäyttöisyydestä.

“Koronaepidemian aikana tarve erilaisille yhteydenpidon tavoille on vain kasvanut. Läheisten osallisuuden ja avoimen viestinnän lisääminen on yksi tärkeä askel yhtiömme laatutyössä. Työkalua jatkokehitetään vielä tämän syksyn aikana vastaamaan entistä paremmin läheisten ja henkilöstömme toiveisiin ja tarpeisiin“, kertoo ikäihmisten palveluiden liiketoimintajohtaja Arne Köhler.

Uusi viestintäpalvelu on tulossa hoivakotien asukkaiden läheisten käyttöön vuonna 2021.

Jaa artikkeli somessa
Jaa artikkeli somessa

Kysy lisää palveluistamme

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Asiakaspalvelumme on valmiina vastaamaan kysymyksiisi arkisin klo 9-16.


Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Yhteydenottoni liittyy

Jos toivot yhteydenottoa, jätäthän meille joko puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi.


Kun lähetät lomakkeen, asiantuntijamme voi olla sinuun yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti. Löydät tietosuojaselosteen täältä.​


​Töihin meille – lue lisää työskentelystä Esperillä